Négy oldal. Ennyit tesz ki egy alsós diák szöveges értékelése az osztálynaplóban. Jobb oldalt egy hagyományos osztálynapló, balra pedig az, amelyikben szöveges értékelés jelzi a gyerekek munkáját. Az evangélikus általános iskola igazgatója azt mondja, még semmilyen tájékoztatást nem kaptak a törvénymódosításról, így érdemben csak akkor tudnak foglalkozni vele, ha a pedagógusok visszajöttek a nyári szünetről. Sátory Károly szerint komoly többletmunkát jelentett a szöveges értékelés a tanítóknak, akik számítógépes programot is használhattak munka közben. Ez azt jelenti, hogy előre megírt panelekkel értékelték a tanulókat.
Szeptembertől a tervek szerint újra használhatnak érdemjegyeket az alsós bizonyítványokban. Az igazgató szerint a diákok és a szülők sem tudtak eligazodni a több oldalas értékelésekben. Mindenki a világos, érthető differenciálást hiányolta.
Sátory Károly - igazgató, Reményik Sándor Általános Iskola
"Én azt mondom, az a rendszer nem hogy jobb, de szerintem igazságtalanabb volt. A gyerekek elfogadják az érdemjegyet, ha azt igazságosan kapják. Sőt még motiválni is lehet vele őket."
A törvénymódosítás szerint második osztály év végétől lehet érdemjegyeket használni a bizonyítványban. Erre eddig csak negyedik osztály végétől volt lehetőség. A tervezet szerint az iskolák maguk dönthetnek arról, használják-e továbbra is a szöveges értékelést. Buktatni pedig már szülői beleegyezés nélkül is lehet alsó tagozatban.