Hírek

Játékkal kezdődött az élménypedagógiai konferencia a kámoni arborétumban

2025. október 07., 11:50

Elméleti előadások, gyakorlati műhelyek, játékok szerepeltek a Nyugat-magyarországi Élménypedagógiai Konferencia programjában, amit ötödik alkalommal szervezett meg az Élet-Labor Egyesület szombaton. Elsősorban pedagógusokat, gyerekekkel foglalkozó szakembereket, pszichológusokat vártak, akik a tapasztalati tanulás új módszereivel ismerkedhettek. A résztvevők az itt elsajátított technikákat hatékonyan alkalmazhatják a mindennapi munkájukban.

Játékkal kezdődött az élménypedagógiai konferencia a kámoni arborétumban


"Akkor most!"

 

Séta közben az éppen legközelebb álló emberrel kell ökölpacsizni - stílusosan ezzel a játékkal kezdődött az élménypedagógiai konferencia a kámoni arborétumban. A módszer lényege a nem tantermi körülmények közötti tanulás - cselekvésre épülő feladatokkal sarkallják a résztvevőket együttműködésre, kommunikációra, miközben fejlődik az érzelmi intelligenciájuk is. Köszöntőjében Kelemen Krisztián tanácsnok a tapasztalati tanulás előnyeit hangsúlyozta.

Kelemen Krisztián - tanácsnok
"A tapasztalati tanulásnak óriási ereje van. Egyszerre fejleszt pedagógiai, terápiás, csoportmunkára épülő, sportbeli és szervezetfejlesztési területeken is."

 

Évről évre elsősorban pedagógusokat, gyerekekkel foglalkozó szakembereket várnak, akik megtanulhatják a korszerű élménypedagógiai módszereket. Többen már visszatérők.

Császár-Iván Csilla - magyartanár, Hatos Ferenc Általános Iskola, Vép
"Én osztályfőnök is vagyok, tehát nem csak a tantárgyaimba tudom becsempészni, hanem akár az osztályfőnöki órába is. Az élménypedagógia közösségépítő játékokban, élményszerű játékokban mutatkozik meg, elmegyünk például kalandparkba. Irodalomórán pedig mondjuk egy Pál utcai fiúkat eljátsszunk kint az udvaron. Mindenkinek megvan a szerepe, megbeszéljük, tanulnak, de mégsem fogják fel tanulásként nagyon sok esetben."

 


"Én Aquaman szigonyát választottam. Neked mid van? Királynői korona."

 

Ma már nem elég a frontális osztálymunka. Az élményszerűen szerzett ismereteket a gyerekek jobban megjegyzik, elengedhetetlenek tehát az alternatív megoldások.

Pál Laura - alapító tag, Élet-Labor Élménypedagógiai Egyesület
"Nekünk az a tapasztalatunk, hogy egyre több pedagógus keresi az alternatív megoldásokat, amivel kiküszöbölhető, hogy a gyerek 45 percig görnyedjen a tanköny fölött, hanem óra közben azt mondani, gyertek játsszunk egyet, körbeállunk, mindenki részt tud benne venni. Lehet, hogy nem kapcsolódik szorosan a tananyaghoz, de segít abban, hogy kicsit az idegrendszer helyreálljon, kicsit ki tudják magukat zsizsegni."

 

A konferencián három helyszínen folytak az előadások és műhelyfoglalkozások, melyek révén az élménypedagógiai széles eszköztárával lehetett ismerkedni.

Mersics Ágota - elnök, Élet-Labor Élménypedagógiai Egyesület
"Mindig kérünk visszajelzést arról, hogy mit adott a mai nap, sokan nagyon inspiráltan távoznak. Már harmadik évadát kezdi a vasi élménypedagógiai műhely, amiben többnyire pedagógusok járnak, havonta-kéthavonta találkozunk és tanuljuk, gyakoroljuk az élménypedagógiát. Sok mindent tudnak innen vinni."

 

Csaknem 50-en vettek részt az idei programon. A konferencia végén mindenki elmondhatta, hogyan élte meg és mit tanult belőle.