Hírek

12-14 éves gyerekek ismerkedhetnek a műszaki tudományok alapjaival

2023. július 25., 18:00

Két turnusban 40 főt fogad idén az ELTE Informatikai Kar Savaria Műszaki Intézete az egyetemen. A nyitónapon mesefigurákat alkottak egy számítógépes programmal.

12-14 éves gyerekek ismerkedhetnek a műszaki tudományok alapjaival

3D tervezőprogrammal mesefigurákat alkotnak a MiniMérnök Tábor résztvevői. Marci az Omega nevű figurát rajzolta meg.

Matos Marcell
"Próbáltam egy kiborgot csinálni, ami a feladat volt, sötét maszk fedi az arcát. Csak a haja és a szeme látszik. Mennyit dolgoztál ezen a karakteren? Egy órácskát."

Mesterséges intelligenciával írattak egy mesét 21 szereplővel, ezeket a karaktereket tervezték meg a gyerekek a Chat GPT instrukciói alapján.

"Az egész történet világűr és technológia vonalon indul, van egy főhősünk, aki Zoltán21, és segítőt keres maga mellé a kalandjai során. Minden figura valamilyen különleges képességgel és külsővel rendelkezik, a gyerekek szabadjára engedhetik a fantáziájukat."

A történetben minden szereplő megszólal, a szinkront a gyerekek mondták fel.

"Keveset tudunk erről a galaxisról, remélem, megtaláljuk az igazságot, amit keresünk."

A turnus végén, péntekre elkészül az animációs mese, amit a szülőkkel együtt néznek majd meg a táborozók. Idén már két héten át várják a gyerekeket a MiniMérnök Táborba. Tavaly nagy siker volt, most több mint háromszor annyi általános iskolást fogadnak az egyetemen két héten át. Mindannyian műszaki érdeklődésűek, de ez nem volt feltétel a jelentkezésnél.

Tóth Balázs - gépészmérnök
"Szeretnénk, ha kicsit közelebb kerülnének a mérnöki alapozó dolgokhoz játékos, kreatív formában. Tavaly is sok barátság köttetett, célunk, hogy közelebb hozzuk a gyerekeket, és új barátokra, hobbira rálelhessenek."

A gyerekek közül többen már tavaly is itt táboroztak. Máté a Gothard-iskolába jár, eddig tetszik neki a program.

Juhász Máté
"Engem igazából így az informatikai dolgok érdekelnek, és azért jöttem ide."

A tábort a Savaria Műszaki Intézet szervezi Tóth Balázs gépészmérnök ötlete alapján, aki maga is itt végzett, és azóta gépésztervezőként dolgozik egy nagyvállalatnál. Szeretne minél több gyereket megismertetni a szakma érdekességeivel.

Tóth Balázs - gépészmérnök
"3D tervezés, számítógépes programmal alkothatnak térbeli dolgokat, és a 3D toll, ami tavaly nagy siker volt, kézügyességet, kreativitást fejleszt, nagyon bejött nekik. Idén még a mesterséges intelligenciát is beszőttük a programba. Sok lehetőség rejlik benne, és nagyon élvezték a foglalkozást."

A foglalkozásokat tanító szakos hallgatók is segítik. A hét során lehet majd Xboxozni, a gyerekek felkeresik a gyártáslabort, kipróbálhatják a mikroszkópot. Emellett mindennap lesz szabadprogram, többféle mozgásos és kézműves foglalkozás, építő- és akadályverseny, vizes bajnokság és Fő téri séta. A nagy érdeklődésre való tekintettel jövőre már három turnust terveznek.