Hírek

Comenius: Az európai oktatási intézmények együttműködési programja

2012. szeptember 26., 17:19

Német, lengyel, spanyol, holland és skót pedagógusok látogattak ma a gépipari szakközépiskolába a program keretében, melynek központi témája az energiagazdálkodás. A diákok és pedagógusok külföldi példákat ismerhetnek meg például az alternatív energiafelhasználásról. Miközben szakmai tudásukat bővítik, megismerkednek más kultúrákkal és gyakorolják az idegen nyelveket is.

Comenius: Az európai oktatási intézmények együttműködési programja

Szélerőmű Tenerifén - ezeket a fotókat a helyszínen készítették a gépiparisok. A Kanári-szigeteken jelentős szerepet kap ez az alternatív energiaforrás. Az iskola diákjai és tanárai szakmai tanulmányúton jártak itt a Comenius Program keretében.

Szonyi Attila, 11.b. - SZMSZ Gépipari Szakközépiskolája
Rengeteg sok szélerőmű van. Elmentünk egy erőműbe, tele volt szélerőművel. Elmentünk egy msáik erőműbe,ami még nagyobb teljesítményű. Az vegyes tüzelésű: olaj, gáz, szén. Ez a két erőmű fedezte az energiaellátását a szigetnek.

6 ország, hét iskolájának részvételével zajlik a kétéves Comenius Program. A központi téma az energiagazdálkodás. A résztvevők megismerhetik, hogy egy-egy országban, vagy akár az iskolákban mit tesznek a tudatosabb energiafelhasználás érdekében.

Jenni Laszlo, francia-angol szakos tanár, Herrsching
Építünk egy nagyon új iskolát. És ott is figyelnük arra, hogy mit lehet tenni, hogy energiát spóroljunk.

A programszervező pedagógusok ezekben a napokban Szombathelyen összegzik tapasztalataikat és még hátralévő feladatokat. Ma a gépipari iskolával, az itteni  pedagógiai módszerekkel megismerkedtek meg.

Tóth Gábor, tagintézmény-vezető - SZMSZ Gépipari Szakközépiskolája
Mint műszaki szakközépiskola - illeszkedik az iskola profiljába. De a tanulókat is érdekli ez a témakör. Nagyon hasznos, hogy megismerik a világban azokat a dolgokat, amik segítenek a környezet megkímélésében és az energiatudatos életben.

A tanulók miközben gyakorolják a német és az angol nyelvet, valamint  megismerkednek külföldi diáktársaikkal, szakmai ismereteiket is bővítik a program révén.

Samu Sándor, prokejkt koordinátor
A 9.esek megízlelhetik ezt a világot, a 12. osztályosk pedig, akik egy vagy két év múlva munkába állnak és a környezettudatos eljárásokat már betudják építeni, akár modjuk egy olyan cégnél, ami munkát nyújt a diákjainknak.

A program jövő évre, Németországban zárul. Ekkor mutatják be a diákok az elkészített gyakorlati feladatokat is. A szombathelyiek egy passzívház- modellt építenek majd.