Hírek

Tanuljunk meg tanulni

2017. szeptember 27., 13:05

Tanuljunk meg tanulni címmel rendezett nemzetközi konferenciát Kőszegen a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kara. A rendezvény az Erasmus+ program keretében elnyert projekt eredményeit mutatta be tanároknak, diákoknak, vállalatok HR és tehetség menedzsereinek és minden érdeklődőnek.

A Pannon Egyetem vezette konzorcium olyan innovatív módszerek kidolgozására nyert támogatást az Erasmus+ program keretében, amelyekkel a tanulási készségeket fejleszthetik a felsőoktatásban.

Csizmadia Tibor - szakmai vezető, LELLE
"A projektnek a célja elsődlegesen a tanulás megtanulása volt. Bejönnek a hallgatók, a diákok úgy az egyetemre, hogy nekik az alapvető dolguk, hogy tanuljanak. És ebben a kérdésben nem adunk számukra megfelelő eszköztárat, tehát nem biztosítjuk nekik azt, nem biztosítottuk, hogy ezt a képességet, hogy tanuljanak, ezt ők elsajátítsák, hanem azt mondjuk, hogy tanuljatok, és szabadon hagyjuk őket."

Ezen kíván segíteni a LELLE projekt, mely három lépcsőben segíti a tanulási készségek fejlesztését. Elsőként kidolgoznak egy módszert, amely az egyetemisták tanulási készségét méri fel, majd egy tantervbe illeszthető metódust ennek fejlesztésére. Végül létrehoznak egy különféle eszközöket tartalmazó csomagot, az úgynevezett LELLE KIT-et, amelyet bárhol Európában alkalmazni lehet. A munkában hazai és külföldi partnerek is részt vesznek.

Fehérvölgyi Beáta - fejlesztési dékánhelyettes, projektkoordinátor, Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar
"A partnereink a lengyel Wrocławi Közgazdaságtudományi Egyetem, a holland Open University, az osztrák Best tanácsadó cég és a magyar  Európa Konzorcium Regionális Fejlesztési Nonprofit Kft ami szintén egy tanácsadó cég."

A projekt a tanulási készségek erősítése mellett a problémamegoldás, a saját tanulási módszer megtalálását és a kritikus gondolkodás fejlesztését is célul tűzte ki.

Kővári Edit - oktatási szakértő, LELLE
"Például egy üzleti etika órán keresztül egy etikus dilemmát vázolunk fel a hallgatóknak és ott először lehet egy deduktív vagy induktív módszer. A deduktív az ahogy gondolja úgy oldja meg a feladatot, az is jó, az előbb szóba került, hogy kreatív vagy nem kreatív, ez a kreatív, a másik pedig hogy előbb megtanítunk néhány módszert, hogy hogy kell kritikusan gondolkodni és azt alkalmazza a feladatra."

A projekt keretében tréningeket is szerveztek az oktatóknak, és elkészült egy könyv is, amely az óratervezésben segíti őket.