
A parkolóhelyek ugyanígy lesznek, fel lesznek újra festve, illetve ki lesz javítva az útburkolat, és annyiban változik április 1-től, hogy fizetni kell a parkolásért. 00:23
Az MMIK melletti belső parkolóban egymást érik az autók, hétköznap alig találni szabad helyet, és mindig vannak, akik szabálytalanul várakoznak. A SZOVA szerint megszűnik a zsúfoltság 2013 áprilisától, amikor ezt a területet is bevonják a fizető parkoló övezetbe.
Kurucz Zoltán parkolásirészleg-vezető, SZOVA Zrt.
A parkolási gondokat máshogy nem nagyon lehetett megoldani a környéken, nagyon jó elhelyezkedésük van, közel van a belvároshoz pl. itt az MMIK melletti parkoló, itt sokan leteszik az autókat reggel 7-8 óra körül, és estig itt parkolnak, illetve nehezíti itt a megállást az intézményekbe érkezőknek. 02:42 Illetve a vasútállomás környékén is ez a probléma.
Az Éhen Gyula téren inkább hétvégén gyakori a parkolási káosz. A közgyűlés döntése szerint itt is fizetni kell majd a parkolásért, kivéve az állomás épülete előtti néhány helyet, ahol ezután is lehet majd várakozni - parkolóórával 30 percig. A környéken a tervek szerint a mostaninál többen tudnak majd megállni: felfestik az autók helyét a kis üzletek előtti szakaszon és a Vasút utcában is a Semmelweis utcáig. Áprilistól fizetni kell majd a parkolásért a Szelestey László utca teljes hosszában, vagyis az Éhen Gyula tér és a Vörösmarty utca között is, de fizetős övezet lesz a régi börtön melletti terület és a Sörház utca is. Itt mindig nagy a forgalom, az egyik oldalon rendszerint távolsági buszok foglalják el a helyet. Április után már nem tehetik: itt és a másik oldalon is csak személyautók parkolhatnak majd. Az újabb területek bevonásával havonta egy-másfél millió forint többletbevételre számít az önkormányzat.
Kurucz Zoltán parkolásirészleg-vezető, SZOVA Zrt.
280 db fizető hely, plusz 8 db mozgáskorlátozott hely kerül bevonásra, ezek mindegyike a II. övezetbe, tehát a sárga övezetbe fognak tartozni, 200 ft az egy órai parkolási díj.
Az új parkolóhelyekre új fizető-automatákat telepítenek jövőre, a régieket pedig még ebben az évben lecserélik.
Szakály Gábor
A parkolóautomaták cseréje indokolttá vált, hiszen az állampolgárok is valószínűleg a parkolás során találkoztak olyan automatákkal, amik meghibásodtak, aztán utána különböző jogviták voltak, hogy nem vett parkolójegyet, egyebek, tehát egy üzembiztonságot kell, hogy garantáljunk, ezáltal kevesebb lesz a parkolás-gazdálkodásnak az üzemeltetési költsége, és így talán több pénz jut arra, hogy a parkolóhelyeknek a kialakítását, téli hóeltakarítását hatékonyabban és az állampolgárok megelégedésére tudjuk biztosítani.
A II. és a III., azaz a sárga és a zöld övezetben nem emelkedik jövőre a parkolás díja, a legdrágább, piros zónában azonban januártól többet kell fizetni: egy óra várakozásért 300 helyett 320 forintot.





























