Hírek

Helytörténeti játék az Iseumban

2018. november 07., 15:09

Szent Márton életéhez, a hozzá kapcsolódó szokásokhoz és az Iseum időszaki kiállításához kötődő feladatsort kellett megoldaniuk az idei helytörténeti játék résztvevőinek. A szervező AGORA 5-6. osztályosokat várt a Szent Márton Ünnep keretében megrendezett vetélkedőre.

Helytörténeti játék az Iseumban

"A harmadik feladat a varázsló házához kötődik, oda nyugodtan bevilágíthattok, ha van telefonotok."

Egy feledékeny katona szanaszét hagyta a felszereléseit, többek között ezeket kellett megkeresniük az ötfős csapatoknak az Iseumban. A feladatsor a Varázslás és csillaghit a rómaiaknál című időszaki kiállításhoz kötődött.

Katona Ádám - tárlatvezető, Iseum Savariense
"Tárgyakat kell megtalálniuk és azonosítaniuk, az isteneket és a napokat, illetve Mithrasz még, aki ehhez a csillaghithez köthető."

Idén az oladi, a Nyitra, a Zrínyi és a Paragvári-iskola csapatai vettek részt a játékban. A diákok jó előre felkészültek, bejárták a kiállítást. Évről évre szívesen jönnek a vetélkedőre, hiszen itt a száraz tankönyvi anyag helyett interaktív, élményszerű formában tanulhatják a történelmet.

Stifter Anett - Oladi Általános Iskola
"Meg kell nézni itt a sötét varázslatok és gyógyító ráolvasások receptjeit kell megkeresni, hogy a felsoroltak közül mi van bent a szobában, és mi nincs, és be kell karikázni."

A játék előző két állomásán Szent Mártonnal kapcsolatos kérdéseket kaptak a csapatok.

Kiss Andrea - gyermek és ifjúsági szakági vezető, AGORA
"Választottunk egy olyan témakört, ami általában Szent Márton életével kapcsolatos, történetiségével, választottuk a Szent Márton-templomot, kiderült, hogy kevesen ismerik részletesen a templomot, itt az ideje, hogy részletesebben megismertessük a gyerkekkel, illetve választottuk az Iseumot."

A Szent Márton Ünnepi Hét gyerekeknek szóló rendezvényei pénteken folytatódnak: déltől a Kalandjáték Savariában című programra várják őket a Fő térre.