
Itt még csak gyakorolnak a diákok, a szakma alapjait igyekeznek elsajátítani. A magyar szakképzés is átállt a duális rendszerre. Ennek egyik fontos eleme, hogy a diákok az első, alapozó év után, gyárakba kerülnek, ahol üzemi körülmények között gyarapítják tovább szakmai ismereteiket. Ez azonban nem megy zökkenőmentesen mindenkinek. Sok diák küzd magatartás zavarokkal, tanulási nehézségekkel, egyéni és társas kapcsolataik problémásak. Emiatt számukra nehéz a beilleszkedés a vállalkozásoknál. Magyar és osztrák szakemberek most közösen igyekeznek ezekre a problémákra választ találni és segíteni a diákoknak. 2 éves projekt kezdődött tavaly szeptemberben, amelyben magyar részről a Savaria Tiszk vesz részt. Eddig 5 magyar és 5 osztrák képzőhelyen, intézményben tettek tanulmányutat. Megismerték, többek között, a két ország jogi környezetét, tisztázták a hátrányos helyzet fogalmát, a speciális szituációkat, amire fókuszálnak a projekt kapcsán. Most összegzik a tapasztalatokat és dolgozzák ki a stratégiát. 20 fiatalt választanak ki a következő időszakban.
Bálint András, ügyvezető - Savaria Tiszk
Őket magyar és osztrák szakoktatók fogják egy mentorprogram keretében segíteni. Napi beszélgetés lesz, életvezetési tanácsok, hogyan kell beilleszkedni egy vállalati közegbe, mit jelent, hogy duális képzésben részt kell venni. Egy vállalati kultúrában hogyan lehet egy napi cselekvési tervet lebontani.
A kiválasztott diákok heti 20 órában, egyénileg kapják meg a segítséget. A programra az Ausztria-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program keretében nyertek, közel 150 millió forint támogatást a szervezetek.





























