Hírek

Útavató

2016. október 26., 16:37

Kedden este 6 órakor megnyílt a forgalom előtt az M86-os gyorsforgalmi út utolsó, Hegyfalu és Csorna közötti szakasza. Így már kétszer két sávon lehet autózni Szombathelytől Győrig, és gyorsabban elérhetővé vált a főváros is. A teljes beruházás hét év alatt több mint 150 milliárd forintból valósult meg.

Útavató

Három különszintű csomópont, két körforgalom, 31 felüljáró, több vadátjáró és 105 ezer m3 aszfalt - számokban így néz ki az M86-os utolsóként átadott, több mint 33 km hosszú szakasza. 2014 tavaszán indult az építkezés, amelynek összeköltsége csaknem 66 milliárd forint volt. Ezzel a vasi megyeszékhely ismét visszakerült a nemzetközi közlekedés vérkeringésébe.

Puskás Tivadar - polgármester
"Biztonságosabb lett az út, a szombathelyiek számára jobb, gyorsabb kényelmesebb a közlekedés, ez fontos, és a harmadik, gazdasági jelentősége óriási."

Az átadó ünnepségen részt vett a csornai születésű Áder János köztársasági elnök is, aki elmondta: az M86-os része lesz a Balti-tengert Rijekával összekötő európai közlekedési folyosónak.

Áder János - köztársasági elnök
"Legyen örömük az itt élőknek abban, hogy ezt az utat használhatják, és legyen örömük abban, hogy nyugodtabbak lesznek nem csak a hétvégéik, hanem a hétköznapjaik."

Hende Csaba az elmúlt évtizedek talán legjelentősebb útépítési programjának nevezte az M86-os megvalósítását, ami hozzájárulhat a térség gazdaságának további erősödéséhez. Mint mondta: fellélegezhet Répcelak, Vámoscsalád és Vasegerszeg, hiszen megszűnik a hatalmas átmenő forgalom.

Hende Csaba - országgyűlési képviselő
"Eddig egy élhetetlen településen, most pedig egy csendes faluban élnek, ahonnan a szombathelyi, győri munkahelyek, egészségügy, oktatás, szolgáltatások könnyen elérhetőek lesznek."

2009 óta várnak a Vas megyeiek arra, hogy elkészüljön az út. Elsőként a váti elkerülőt adták át, majd 2010 decemberében a szeleste melletti szakaszt is birtokba vehették az autósok. 2013 végén megnyílt a forgalom előtt a négysávosra bővített Körmend-Egyházasrádóc szakasz, a rá következő évben átadták a Szombathely-Vát közötti több mint 9 km hosszú utat, tavaly ősszel pedig elkészült a Szeleste-Csorna szakasz is. Ezzel teljessé vált a kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Szombathely és Győr között.

A kormány szándéka az, hogy a következő 5-6 évben közel 1000 km új út épüljön az országban.

Tasó László - közlekedéspolitikai államtitkár
"949 km utat fogunk építeni, ebből 615 km lesz a gyorsforgalmi út, 72 km 2x2 sávos főút, 140 km lesz a 2x1 sávos főút, és bekötőutak tömkelege adja majd ezt a végszámot."

A tervek szerint 2022-re a magyarországi úthálózat sűrűsége meghaladhatja az európai uniós átlagot.