Üvegkupolás körforgalom, hosszabb gyalogos övezet, több zöld terület - többek között ezt is tartalmazza a Szent Márton-terv, amely a belváros rehabilitációjáról szól. Komplex módon megújul a Szent Márton-templom és műemléki környezete. Átalakul a közlekedés rendje, három körforgalom építését, a közlekedési sávok csökkentését, új busz- és gépkocsi parkolók létesítését tervezik.
Litkei Tamás - építész
"Kavicsos, kijelölt, ki nem jelölt parkoló van itt, ahol a turistabuszok várakoznak. Ezt szeretnénk megszüntetni, és méltó helyet szeretnénk a buszoknak ideiglenes fel- és leszállóhelyet biztosítani."
A fejlesztés második célterülete a Székesegyház és környéke. Szélesebbek lesznek a Hollán Ernő utcai járdák, áthelyezik a gyalogátkelőhelyeket. Egyirányúsítanák a Szily János utcát egy szakaszon, a Kiskar utcai csomópontba körforgalom épülne. Áttekinthetőbbé válik a Berzsenyi tér, megszűnnének a parkolók, zöldfelület, padok, csobogó- és ivókút is lesz a tervek szerint.
Mangliár László - építész
"Három variációt készítettünk, egy 40, 20 és null parkolós verziót dolgoztunk ki. Minden döntéshozó azt támogatta, hogy minimális parkoló legyen."
A Szent Márton-terv része a következő uniós költségvetési ciklusra vonatkozó Integrált Településfejlesztési Stratégiának.
Bajnai László - vezérigazgató, Városfejlesztési Zrt.
"2014-2020 között már jelentős változásokat fog eredményezni annak érdekében, hogy a helyi társadalom, az ide látogató turisták és zarándokok számára még a mainál is szerethetőbb képet nyújtson."
A következő 15 évben összesen 68 hektárnyi területen alakul át a belváros. A fejlesztések egy része már a 2016-os jubileumi évre megvalósulhat.