Hírek

Pedagógus konferencia

2014. szeptember 26., 17:06

Nagy összefogással jött létre Szombathelyen az a hazai és nemzetközi szakmai konferencia, amit az Oktatási Hivatal, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Nyugat-magyarországi Egyetem Regionális Pedagógia Szolgáltató és Kutató Központja szervezett.

Pedagógus konferencia

A Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi Központjának Forrásközpontjában a két napos nemzetközi konferencia a pedagógusképzés és a továbbképzési rendszer fejlesztéséről szólt. Az volt a célja, hogy bemutassa mindazokat a fontos problémákat, amelyek következtében szükségessé vált a pedagógusképzés fejlesztése és a pedagógusok élethosszig tartó szakmai támogatásának átalakítása.

Iker János – főigazgató, NymE Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ
„Vannak komoly problémák a magyra köznevelés rendszerében. Erre mutatnak a Pisa-felmérések, a kompetenciamérések, amiből kiderül, hogy a diákok egyharmada körülbelül nem tudja az alapszintet teljesíten. Komoly kockázattal jár a felnövekvő generációkra ill. mondhatnám, hogy Magyarországnak ez a legnagyobb stratégiai kockázata.”

A konferencián elhangzott, hogy a pedagógus életpálya bevezető szakasza azt a célt szolgálja, hogy a képzést követően a tanár minél hatékonyabb munkát végezzen, tanulásra neveljen. Ezt követik az életpálya további szakaszai, aminek lényege, hogy a pedagógus folyamatosan fejlessze magát és javítsa diákjainak tanulmányi eredményességét.

Stéger Csilla – főosztályvezető, Oktatási Hivatal
„Az európai trendek ezt a 3 szakaszt nagyon jól összehangolva, hangolási irányába mennek. Magyarországon még ennek a 3 szakasznak az összehangolása zajlik, az életpálya bevezetése zajlik, ez egyértelműen az európai irányokba tart.”

A konferencián foglalkoztak azzal is, hogy nemzetközi viszonylatban a pedagógusok többsége szerint eredményesség és szakmai elégedettség úgy érhető el, ha együttműködnek a kollégák, és vannak közös fejlesztési projektek. Magyarországon jelenleg ebből van kevés.