Hírek

Közúti és vasúti fejlesztési elképzelések

2011. október 17., 14:26

Infrastruktúráját tekintve Vas megye az egyik legelmaradottabb térségek egyike. Sem közúton, sem vasúton nem lehet gyorsan megközelíteni, elérni a fővárost - hangzott el a Vas Megyéért Egyesület által szervezett közlekedésfejlesztési konferencián.

Közúti és vasúti fejlesztési elképzelések

A kormány ez év júniusában fogadta el a gyorsforgalmi hálózat fejlesztéséről szóló határozatot. Ez 4 ciklusra bontja a 2011 és 2027 közötti időszakot, és benne a közúti fejlesztéseket. A tervek szerint már 2016-ig jelentős változásokat tapasztalhatunk a megyében.

Horváth László, igazgató - Magyar Közút Nonprofit Zrt. Vas Megyei Igazgatósága
Az első ciklusban három terület van. Az M86-os Szombathely és megyehatár, az M8-as Körmend-Rábafüzes között és a Nádasdi elkerülő.

A közút mellett a vasúti vonalak is korszerűsödnek a megyében, elsősorban a Gyesev-nek köszönhetően. A társaság többek között a Porpác-Szombathely, Szombathely-Kőszeg, Szombathely-Zalaszentiván közötti szakaszt illetve több pályaudvart, köztük a szombathelyit is átvette a MÁV-tól október 1-vel. A GYSEV fejlesztéseket tervez, hogy egyre többen utazzanak autó helyett vonattal.

Dávid Ilona, elnök - vezérigazgató - GYSEV Zrt.
Elsősorban uniós forrásokra pályázunk. Villamosítani szeretnénk az átvett vonalakat, hiszen ezek túlnyomó többsége nem villamosított. A Körmend-Zalalövő vonal üzemen kívül van. Annak visszaállítása csak akkor lehetséges, ha ott teljes pályarekonstrukciós villamosítás történik meg rajta.

A Vas Megyéért Egyesület által rendezett konferencián nemcsak Vas, hanem Zala megyét érintő közlekedésfejlesztési elképzelésekről is szó esett.