MNB
MNB - 2

Hírek

Kínai különórák a Bolyaiban

2018. február 20., 19:55

Egy különleges nyelvvel bővült a különórák kínálata az egyik szombathelyi iskolában: szeptember óta két csoportban kínait tanulhatnak a gyerekek. Az írásjelek mellett mondókákkal, dalokkal, a kínai kultúrával is foglalkoznak a fiatalok, akiknek az angolt is ismerniük kell a tanulmányokhoz.

Kínai különórák a Bolyaiban

Kínaiul tanul néhány diák a Bolyai János gimnáziumban szeptember óta. Most sok a hiányzó, máskor tizen vannak ebben a csoportban, és további tíz diák jár az órára az alsóbb évfolyamokból is. Többségüknél egyelőre még csak körvonalazódik az új ismeretek haszna.

Baráth Zsuzsanna - 11. osztályos tanuló
“Egyelőre kedvtelés, viszont néztem egyetemet, és van olyan szak, ami külön a Kelet-Ázsia-kutatással foglalkozik. Így úgy gondoltam, egy kis kínai nyelv csak nem árthat. De egyelőre még nem tudom, mit szeretnék vele kezdeni.”

A közvetítőnyelv az angol, ezt mindannyian beszélik bizonyos szinten. Így értenek szót a gyerekek a fiatal pedagógusjelölttel, aki a látszat ellenére még csak készül a tanári pályára.

Zhu Bei - tanár
Posztgraduális hallgató vagyok Kínában, Pekingben, ahol jelenleg is az egyetem tanulója vagyok. A szombathelyi kínai nyelvtanítás számomra az egyetemi gyakorlat része.

A különleges nyelv elsajátítására csak ettől a tanévtől nyílt meg a lehetőség a szombathelyi iskolában, a feltételeket az ELTE Konfuciusz Intézete biztosította.

Papp Tibor - igazgató, Bolyai-gimnázium
“Nagy örömünkre nagy érdeklődés volt év elején. Két csoportot tudtunk indítani. Az 5-8- évfolyamban is egy csoporttal indult az oktatás, itt inkább játékos formában, kis képekkel a kínai betűk tanulásával. Illetve a 9-12. évfolyamon egy másik csoportban már komoly igényekkel, akár a középfokú nyelvvizsgára is felkészít a kínai nyelvoktatás itt Szombathelyen.”

A világ egyik vezető gazdaságának számító Kína nyelvét hosszú távon biztosan nem haszontalan elsajátítani, de ha valaki csak a távoli ország teakultúráját ismeri meg így, azzal is gazdagodik.