Hírek

Befejeződtek a Mosonszolnok-Csorna-Porpác vasútvonal villamosítási munkái

2015. november 25., 17:37

A fejlesztésnek köszönhetően lerövidül a menetidő, csökken a zajterhelés és költséghatékonyabbá válik az üzemeltetés. A szombathelyieknek ezentúl nem kell Csornán mozdonycserére várniuk.

Befejeződtek a Mosonszolnok-Csorna-Porpác vasútvonal villamosítási munkái

"Szombathely állomás, Szombathely állomás, köszöntjük kedves utasainkat!"

Villanymozdony gördül be a szombathelyi állomásra. A mostani fejlesztésnek köszönhetően a Budapestre tartó és az onnan érkező vonatok már a teljes vonalon villamos vontatással közlekedhetnek. Uniós támogatással, közel 12 milliárd forintból összesen 87 km-es szakaszt fejlesztettek.

Kövesdi Szilárd - vezérigazgató, GySEV Zrt.
"Rugalmasabb, gyorsabb menetrendet tudunk megvalósítani a vonalon. A legfőbb eredmény, hogy a Szombathelyről Budapest felé közlekedő IC-vonatok villamos vontatással közlekedhetnek. Ez gazdaságosabb a dízelvontatásnál és gyorsabb is."

Csornán eddig negyedórát állt a vonat, amíg mozdonyt cseréltek. Erre mostantól nem lesz szükség, rövidül tehát a menetidő. A szombathelyi utasok gyorsabban jutnak el a fővárosba.

Puskás Tivadar - polgármester, Szombathely
"A szombathelyiek időt nyernek vele, és kényelmet nyernek vele remélem. Időt mindenképpen, hoszen a csornai átszállás lerövidül, a menetidő 15 perccel csökken."

Magyarországon már több mint 3000 km-en közlekedhetnek villanymozdonyok a dízelek helyett. A villamosított vonal az áruszállító cégek számára is vonzóbb, a társaság célja, hogy az észak-déli irányú közúti kamionforgalom egy részét a vasútra terelje. A jövőben további 450 kilométeren építik ki a villamos felsővezetékeket, például a Szombathely-Zalaszentiván vonalon. Az ünnepségen bejelentették azt is, hogy ezentúl kétóránként indítanak InterCity járatokat Budapestre. Az egyik vonatpár pedig a 2016-os jubileumi esztendő tiszteletére  Szent Márton nevét viseli majd.