Hírek

A Honfoglalás számítógépes játékon

2015. március 03., 16:14

Számítógépes játék segítségével bővíthették ismereteiket a honfoglalásról a Bolyai-gimnázium diákjai. A játék nem csak történelmi látókörük kiszélesítéséhez járul hozzá, de stratégiai és együttműködési képességüket is fejleszti.

A Honfoglalás számítógépes játékon

Virtuális csatát vívnak a Bolyai-gimnázium diákjai. A csapatok maguk dolgozzák ki a stratégiát, később a hadjárat kimenetelét is együtt elemzik.

A számítógépes program a honfoglalás korának hadjáratait eleveníti meg.

Kardos Tamás csoportvezető, Ópusztaszeri Nemzeti Történelmi Emlékpark
"A kalandozások korának 8 csatáját kívántuk feldolgozni, amelyek között van vesztes csata, nyertes csata, és vannak köztük úgymond fiktív csaták, amelyekről nem tudjuk hogy hogyan történtek, de valószínűleg a történeti források alapján megtörténhettek."

A játék fő célja a hagyományos történelemóra kereteinek kitágítása, a plusz ismeretszerzés lehetősége.  

Csóka Tibor -  történelemtanár, NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
"Olyan dolgokat, hogy például mi a különbség stratégia és taktika között azt itt a gyerekek sokkal világosabban átláthatják ennek a szoftvernek a segítségével, meg itt a táblarajznak a segítségével, mintha ezt pusztán a történelemkönyvnek a szövegéből próbálják meg kisilabizálni."

A program készítői a későbbiek során más történeti korszakokkal is bővítenék a programot, így elképzelhető, hogy hamarosan akár a 1848-49-es magyarországi forradalom és szabadságharc csatáit is megvívhatják majd a diákok.