Szombathelyi Televízió  a SZOMBATHELYI TELEVÍZIÓ videós hírportálja Feliratkozás hírlevélre
Főoldal
Televíziónkról
Műsoraink
Hírek
Médiaajánlat
Elérhetőségek
TV műsor
Galéria
Partnerek
Közérdekű

A fogyasztóknak segítenek

Adásban volt: 2018. október 9.

Megrendelés DVD-n
adás megrendelése

 megosztás

Panasza van? Segítünk! - ez a címe a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal által gondozott kiadványsorozatnak, amely a fogyasztók eligazodását segíti a vitás ügyekben. Hétfőn sajtótájékoztatón mutatták be a két újonnan megjelent füzetet, amelyek az energia- és közműszolgáltatókról, valamint a közműcsatlakozásról adnak tájékoztatást.

Víz- és csatorna, gáz, villamosáram, távhő - ezeket a közszolgáltatásokat szinte mindannyian igénybe vesszük. Sokan még sincsenek tisztában azzal, hogy miről szól a szerződésük, és kevesen tudják azt is, hogy választhatnak a kereskedők közül. Továbbá számos vitás kérdés is adódhat a szolgáltatásokkal kapcsolatban. A kiadványsorozat egyszerű, szemléletes formában tájékoztatja a felhasználókat a tudnivalókról. Az eddig megjelent négy füzet a fogyasztói jogokról, a szabálytalan vételezésről, a felhasználóváltásról és a különleges bánásmódban részesülő fogyasztókról szólt.

Kardos Ferenc - kommunikációs munkatárs, Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal
"Mi hiszünk abban, hogy minél több a tájékozott fogyasztó, annál kevesebb a vitás ügy. Ami nemcsak a szolgáltatók, hanem a fogyasztók számára is fontos, és tulajdonképpen a hivatal számára is. Ezért indítottuk útjára két évvel ezelőtt a Panasza van? Segítünk! kiadványsorozatot, aminek most már az ötödik, illetve hatodik füzetét jelentettük meg."  

Az ötödik füzet témája az energia- és közműszolgáltatás: többek között tisztázza az egyetemes szolgáltatási és a versenypiaci szerződés fogalmát, valamint tudatosítja a kereskedőváltás lehetőségét. A hatodik rész a közműcsatlakozás módjáról tájékoztat. Folyamatábra segít, mi a teendő ingatlanvásárlás után vagy új bekötés kialakítása esetén. A panaszügyeket általában a szolgáltatók maguk rendezik - hangzott el a sajtótájékoztatón, csak egy részük jut el a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A felhasználók leggyakrabban elszámolás, díjfizetés és a szolgáltatásból való kikapcsolás miatt emelnek kifogást.    

Szilágyi Ildikó - fogyasztóvádelmi osztályvezető, Vas megyei kormányhivatal
"2010 körül nagyon sok ilyen panasz volt, ami a hatósághoz érkezett, százas nagyságrendben érkeztek, ez ma már csökkenést mutat. Az elmúlt évben is 32 ilyen panasz volt, idén is hasonló számú panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatósághoz."

A hivatal és a hatóság szakemberei arra figyelmeztetnek, hogy szolgáltatóváltásnál nem csak az árakat érdemes megnézni, hanem alaposan át kell olvasni a szerződési feltételeket is. A tájékoztató füzetekhez a kormányhivatalokban lehet hozzájutni, de letölthetők az energetikai hivatal honlapjáról is ( mekh.hu ), ahol animációs filmek is segítik egy-egy téma jobb megértését.

2018. október 09.




Hozzászólások

Komment RSS
Hozzászóló neve*
E-mail cím
Hozzászólás*
Biztonsági kód
Ide írja be*
A hozzászólás tárgya és szövege nem tartalmazhat HTML kódot.
A biztonsági kód nem érzékeny a nagy és kisbetűkre.
Az e-mail cím nem jelenik meg a nyilvános felületen.
A hozzászólások tartalmáért felelősséget nem vállalunk.



műsoraink - videóval
 
Híradó
Szombathely ma
Hétvége
Aréna
Műhely
Ma-Holnap
Péntektől-péntekig
Medicina
Telezöld
Élet-Forrás
Nyitott ajtók
Suliról sulira
iQor magazin
Vasi Kaleidoszkóp
60 Plusz
Szombathelyi Polgári Esték
A Szombathelyi Egyházmegye kincsei 1.
A Szombathelyi Egyházmegye kincsei 2.
A Szombathelyi Egyházmegye kincsei 3.
Szent Márton nyomában a Szombathelyi Egyházmegyében