MNB
MNB - 2

Hírek

A 87-es főút Szombathely és Kőszeg közötti szakaszán dolgoznak a közútkezelő munkatársai

2021. április 13., 14:57

Idén országosan több mint ezer kilométernyi útszakasz újulhat meg mintegy 300 milliárd forintból tájékoztatta híradónkat közleményben az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Az útfelújítási program indulását tavaszra ígérték. Addig azonban a Magyar Közút megyei igazgatósága a legszükségesebb javításokat végzi.

 

A 87-es főút Szombathely és Kőszeg közötti szakaszán dolgoznak a közútkezelő munkatársai

Hatalmas gépekkel, látványos munkába kezdtek a Magyar Közút megyei igazgatóságának munkatársai a 87-es főút Szombathelyről Kőszeg felé kivezető szakaszán. Itt naponta 10 ezer gépjármű halad, nagy az igénybevétel, ez erősen meglátszik a burkolaton. A körforgalomtól a megyeszékhelyig pedig még nagyobb, ennek másfélszerese a forgalom. 1,2 km-en jelölték be az úthibákat, amit a balesetveszély elhárítása miatt mielőbb ki kell javítani. A munkálatok megkezdődtek. 325 méteren már felmarták a felső 5,5-6 cm-es réteget, majd annak helyét leaszfaltozták.

Böröcz Miklós – megyei igazgató, Magyar Közút
„Most elsősorban a mozaikosan repedezett burkolathibákra összpontosítottunk, ahol anyaghiányos, kipergésre hajlamos a burkolat, ahova ha csapadék behatol, akkor még nagyobb problémát okozhat. Ezzel a technológiával, amivel ott dolgoztunk, ezzel ezekre a szakaszokra koncentráltunk, mégpedig oly módon, hogy aszfaltmaróval 5,5-6 cm vastagságban a burkolatot ezekben a foltokban lemarjuk, és újraaszfaltozzuk.”

A szakemberek tárcsás irányítással, félpályás útlezárás mellett dolgoztak. A gépek a napokban Szentgotthárd térségben végeznek hasonló munkát, majd április végén folytatják ezen a szakaszon a felújítást.

Böröcz Miklós – megyei igazgató, Magyar Közút
„Május végén, június elején várható, hogy a Magyar Falu Program keretében nagyobb javításokat fogunk tudni végezni, mikor összefüggő útszakaszokra kerülhet sor teljes pályaszélességben. Ott ugyan nem melegaszfalttal, az előző évekhez hasonlóan az idén is arra törekszünk, hogy olyan technológiával próbáljuk meg a ránk eső mennyiséget elkölteni, ami minél hosszabb szakaszokat fed le, és olyan utakra koncentráltunk, amelyek állapota rendkívül kritikus.”

Hamarosan nyilvános lesz a programba bevont szakaszok listája. Ezek az utak ugyan kevésbé forgalmasak, de felújításra szorulnak. A munkát a Magyar Közút saját beruházásban végzi majd.