Birtokukba vették a mai napon a Paragvári iskola tanulói az intézményben létrehozott csúcslabort. A diákok a virtuális valóság eszközeinek segítségével fedezhetik fel a reáltárgyak világát.
Fodor István – igazgató, Szombathelyi Tankerület
„Nagyon jónak és szerncsésnek találom, hogy már az általános iskolától elindul az a fajta szemléletformálás, az a fajta képzési program, amelynek a célja nyilvánvalóan az, hogy a műszaki gondolkodás, a természettudományos érdeklődés vagy éppen a művészetek világában ezek az új technológiák megjelenjenek.”
Manapság nagyon nehéz az iskolában a gyerekeknek olyat mutatni, amit a külvilágban, esetleg otthon nem érhetnek el vagy nem használhatnak. Ez most egy olyan eszköz, amivel máshol a gyerekek nem találkozhatnak.
Kőváriné Fekete Marietta – igazgató, Paragvári utcai Általános Iskola
„Úgy gondolom ennek óriási motiváló ereje van. Valami olyannal találkoznak, ami egyrészt magyar találmány, másrészt nem minden nap elérhető, harmadrészt a most számukra nagyon érdekes virtuális valóságba nyernek betekintést.”
Az Epcos segítségével Magyarországon elsőként Szombathely legnagyobb általános iskolájában jöhetett létre egy 3D technológiával felszerelt tanterem.
Takács Balázs – ügyvezető igazgató, Epcos Kft. - TDK Csoport
„Nagyon fontosnak tartottuk, hogy valami olyat adni, ami a tapasztalás és a játék útján hozza a gyermekekhez közel a természettudományok tantárgyait, és így jutottunk a Leonardo-programhoz, és nagyon nagy büszkeség számunkra, hogy egy szombathelyi nagy hírű iskolát tudtunk egy magyar innovációval összehozni.”
A 29 éves magyar feltaláló által kifejleszett Leonardo eszközeit a magyar oktatásban eddig csupán néhány helyen alkalmazták.
Rátai Dániel – feltaláló
„Itt van egy 3 dimenziós szemüveg, ez segít abban, hogy egy virtuális teret létre tudjunk hozni, tehát egy nem létező teret valóban láthatóvá tudjunk tenni és a madárral pedig ezt a 3 dimenziós teret, ugyanúgy mintha a kezünkkel megfognánk a létező tárgyakat, ezzel a virtuális tárgyakat tudjuk megfogni, mozgatni, hatni rájuk, alakítani őket, gyakorlatilag korlátlan tárháza van annak, mit tudunk megtenni virtuális térben.”
Az új rendszernek köszönhetően az iskola tanulói és tanárai a 3D-s oktatási környezetben kapott és kiadott feladatokat otthon is elérhetik, elvégezhetik, ellenőrizhetik.